alakformalas-zsiregetes

Lehetséges izomépítés és zsírégetés egyszerre?

Nagyon sokan edzenek azzal az elhatározással, hogy egyszerre szeretnék a két folyamatot megvalósítani. Teljesen hiábavaló az igyekezet, hiszen az izomépítéshez 10 – 20%- os kalóriatöbbletre van szükség, míg a zsírégetéshez 10 – 20%-os kalóriadeficitre!

Könnyen beláthatod, hogy egyszerre a két feltétel nem valósulhat meg! Vigyázz izmaidra!!!

Már írtam arról, hogy az izmok megtartása mennyire fontos akkor is, ha tartós súlycsökkentés, zsírégetés a célod! Az izmoktól leszel karcsú, 1 kg izom 14 – 18 kalóriát éget el, míg te alszol, teszi a dolgát, pörgeti az anyagcseréd. Azért hozom újra szóba, mert a tavasz közeledtével gyorsan szeretnének a télen felszedett kilóktól megszabadulni!l / Tévedés: keveset eszem, tehát tartósan fogyok / A lányok nem riadnak vissza a drasztikus fogyókúráktól sem. / Turbó diéta /

Ismételjük át!

  • a drasztikus kalóriacsökkentéssel tuti, hogy jelentős mennyiségű izmot fogsz veszíteni, és kapsz helyette figyegő zsírt. Egyébként az izomvesztés nem korlátozódik a vázizmokra, hanem gyengébb lesz a szíved, a béltraktusod. Ezért vannak puffadásos panaszai az alulevőknek, fogyókúrázóknak.
  • tévedés, hogyha lecsökkented a kalóriabevitelt és megnöveled a fehérjebevitelt ez elég az izomzat megtartásához! Ezt ígéri a Turbó diéta.

A fehérjékre valóban szüksége van az izmoknak, de az idegrendszernek és az agynak is. A prioritás az elsőbbség az agyé és az idegrendszeré, ami kiteheti az energiaháztartásunk 20% – át is. A szervezeted nem törődik azzal, hogy te azt a fehérjetöbbletet az izmoknak szántad. Tehát az alacsony kalóriabevitellel és a magas fehérjebevitellel nem tarthatod meg az izomzatodat, hanem a zsírraktározást segíted elő. Foglaljuk össze a lehetőségeket! Döntsd el, mi a célod?

1. Izmot akarsz építeni? Az izom építéshez megfelelő intenzitású súlyzós edzés és 10 – 20% – kal megnövelt kalóriabevitel szükséges!

2. Zsírt akarsz égetni? A zsírégetéshez is szükséges a megfelelően nagy súlyokkal végzett súlyzós edzés ugyanakkor a kalóriabevitelt 10 – 20 % – kal csökkenteni kell!

3. Totális fogyást Megfelelően intenzív súlyzós edzéssel, és radikálisan csökkentett kalória- bevitellel érhetnél el. A probléma ott van, hogy a kevés kajával nem bírod a súlyzós edzést végig csinálni, így sok izmot fogsz veszíteni! Ne csináld!

4. Zsírfelhalmozás Ez a folyamat azokkal történik, akik nem súlyzóznak elég intenzíven, és gyakran visznek be többlet kalóriát.

5. Fogyás zsírosodással Radikálisan csökkentett kalóriabevitel és nem eléggé intenzív súlyzós edzés vezethet ide.