narancstalanitas-03

Narancstalanítás 3. lépés

Narancstalanító étrend

Ha az étrendedet úgy akarod összeállítani, hogy az megfelelő legyen a narancsbőr száműzésére, az első és legfontosabb dolog, hogy minél természetesebb legyen.

A narancsbőr megjelenésének egyik legfőbb oka, hogy túl sokat fogyasztunk az erősen feldolgozott, mesterséges élelmiszerekből. Ezek az élelmiszerek megváltoztathatják a hormonális válaszokat, megfoszthatják a testet az optimális működéséhez elengedhetetlen tápanyagoktól, és növelik a zsírosodás kockázatát. Nézzük meg a főbb élelmiszer csoportokat, amikből összeválogathatod az étrended összetevőit!

A narancsbőrt elűző élelmiszerek listája

1. Gyümölcsök és zöldségek

Többféleképpen is segítenek a bőr simításában. Először is a vitaminok, ásványi anyagok és antioxidánsok széles skáláját nyújtják számodra. Ezáltal biztosítva, hogy a napod folyamán az anyagcseréd teljes gőzzel működhessen, még hatékonyabbá téve a zsírégetést. Továbbá ezek az ételek nagyon alacsony kalóriatartalmúak, ami pedig a fogyás folyamatában lesz nagy segítségedre. Mivel a fogyáshoz csökkenteni kell a bevitt kalóriák számát, így ez a kategória nagyon jó a kezdéshez. Végül magas víztartalmuk segít megszabadulni a testben található méreganyagoktól, amik a narancsbőr megjelenésében játszanak szerepet. Íme a legjobb zöldségek és gyümölcsök, amiket beépíthetsz az étrendedbe!

  • Bogyók – málna, eper, szeder, áfonya
  • Alma
  • Narancs
  • Papaja
  • Avokádó (egészséges zsírforrás)
  • Grapefruit
  • Brokkoli
  • Kínai kel
  • Spenót
  • Karfiol
  • Kelbimbó
  • Káposzta
  • Paprikafélék
  • Gomba
  • Hagyma
  • Kelkáposzta
  • Uborka
  • Zeller
  • Paradicsom

Bármilyen zöldség és gyümölcs fogyasztható a narancsbőr eltávolítási étrendben, de a fent felsoroltak nyújtják a legjobb ár-érték arányt.

2. Fehérjék

Sok tiszta fehérjére lesz szükséged, lehetőség szerint olyan forrásokat keress, amik vagy alacsony zsírtartalmúak, vagy magas az omega-3 zsírsav tartalmuk. Az omega-3 zsírok felelősek azért, hogy a tested megfelelően működjön, és hogy izmaid növekedni tudjanak miközben a zsírégetést is növeled. A protein dús élelmiszerek ezen kívül plusz löketet adnak az anyagcserének, szóval ha gyorsítani akarsz a zsírvesztésen, fogyassz megfelelő mennyiségű fehérjét.

A legfőbb proteinban gazdag ételek:

  • Csirkemell
  • Pulykamell
  • Lazac
  • Makréla
  • Tőkehal
  • Tilápia
  • Sügér
  • Garnélarák
  • Rák
  • Homár
  • Kagyló
  • Fürj
  • Sovány szték
  • Bölény
  • Szarvas
  • Tojásfehérje (néha lehet egész tojás, de csak szabadtartású forrásból)

Az imént felsorolt állati eredetű fehérjeforrásokon kívül érdemes fogyasztanod némi tejterméket is. A napi tejtermék bevitel mennyiségét 1-2 adag körül kell tartani, de mindenképpen fogyasszunk belőle. Azok a diétázók, akik egészséges tejtermékeket fogyasztanak, több zsírt tudnak leadni, különösen a hasi tájékon, tehát semmiképp se hagyd ki őket az étrendedből. Továbbá remek fehérje és kalciumforrások, két olyan tápanyag, ami létfontosságú, hogy az étrended részét képezze.

A legjobb tejtermékek:

  • Túró
  • Görög joghurt
  • Fűvel táplált forrásból származó nyers tej
  • Kemény sajtok
  • Fűvel táplált forrásból származó vaj

A legtöbb ember elköveti azt a hibát, hogy az alacsony zsírtartalmú vagy zsírmentes tejtermékeket keresi, te ne akarj közéjük tartozni! A teljes zsírtartalmú tejtermékekből válassz, beleértve az előbb felsoroltakat! Fontos, hogy ökológiai gazdaságból származnak.

Ezen típusú tejtermékek fogyasztása előnyös lehet a cukorbetegség kockázatának csökkentése során a palmitoleinsav tartalmuk miatt. Segíthetnek megelőzni a rákos megbetegedéseket, hiszen a teljes zsírtartalmú tejtermékek konjugált linolsavat is tartalmaznak, így megteremtik a jóllakottság érzetét, ezáltal pedig könnyedén betarthatóvá válik a csökkentett kalória-bevitel. Az sem mellékes, hogy a magasabb zsírtartalmú tejtermékek sokkal ízletesebbek.

A magasabb zsírtartalmú tejtermékek fogyasztása segít a tápanyagok felszívódásában is, hiszen sok vitamin, mint amilyen az A, D, E és K vitaminok zsírban oldódnak. A teljes zsírtartalmú tejtermékek az immunrendszert is erősítik, hiszen vírusellenes hatásuk is ismert.

3. Egészséges zsírok

Az egészséges zsírok létfontosságúak lesznek, hiszen hosszú távú energiaforrásként szolgálnak, segítenek a hormonális szintek megfelelő helyen tartásában, és a bőr egészségét is optimálisan tartják. Az olyan diéták, amik nagyon szegények egészséges zsírokban, különösen omega-3 zsírokban, elősegíthetik a narancsbőr gyorsabb kialakulását.

Ne feledd, az olyan élelmiszerek, amik egészséges zsírokat tartalmaznak, általában kalóriadúsak is, így aztán elengedhetetlen, hogy megfelelően odafigyelj az adagokra!

Az egészséges zsírok legjobb forrásai többek közt:

  • Diófélék
  • Magvak
  • Lenmag és lenmag olaj
  • Olívaolaj
  • Kókuszolaj
  • Avokádó
  • Lazac, makréla és szardínia

Néhány egészséges zsírt tartalmazó étel fehérjében is gazdag, ezáltal a tápanyag-szükséglet is kielégítésre kerül a fogyasztásukkal.

4. Összetett szénhidrátok

Ha nem vagy elég óvatos, könnyen hízáshoz vezethet a túlfogyasztásuk. Ha a legjobb források közül módjával elfogyasztasz egy keveset, az segítheti a fizikai teljesítményedet és az izmaid építését.

Az összetett szénhidrátok legjobb forrásai többek közt:

  • Zabpehely
  • Barna és vadrizs
  • Quinoa
  • Kuszkusz

Ezeket edzések környékén vagy reggel elsőként fogyaszd a legjobb hatás érdekében.

Kerüld a következő élelmiszereket!

Számos olyan élelmiszer típus létezik, amelyek rendszeres fogyasztása komoly problémákhoz vezet, és a narancsbőr láthatóságát is fokozzák.

Fehérliszt alapú élelmiszerek

Ha búcsút akarsz inteni a narancsbőrnek, az első és legfontosabb élelmiszer kategória, amit el kell távolítanod az étrendedből az a fehérliszt alapú ételek csoportja. Ezek általában kenyér-, sütemény-, tészta- és muffin félék. Alapjában véve, ha az étel a pékségből jött, el kell kerülni. Ezek olyan szénhidrátok, amik egy hirtelen ugrást eredményeznek az inzulinszintedben, amit aztán egy zuhanás követ majd, emellett pedig az összes kalóriát testzsír formájában tárolod.

Feldolgozott húsok

A következő kategória, amitől távol kell magad tartanod, az a feldolgozott húsok kategóriája. Ilyen élelmiszer például a csemege húsok, a kolbász, a szalonna, a szalámi, a felvágott, és minden olyan más termék, amit feldolgoztak. Nem elég hogy gyenge minőségű fehérjét tartalmaznak, tele vannak nitrátokkal és más adalékanyagokkal, amelyek nem jönnek jól a narancsbőrtől való megaszabadulásod során.

Transzzsírok

A transzzsír a zsírok olyan fajtája, amik a hidrogénezés folyamata alatt keletkeznek, és legtöbbször a gyors- és fagyasztott ételekhez adják őket hozzá, a szavatossági idő megnövelése érdekében. Keresd a „hidrogénezett növényi olaj” szavakat azokon az ételeken, amiket a boltban a kezedbe veszel, és ha valamelyiken meglátod ezt a feliratot, azt azonnal tedd is vissza a polcra! Nem csak a narancsbőr, de az egészséged miatt is jobban teszed, ha távol tartod magad tőlük. Ezen zsírok nagy mennyiségű fogyasztása rákhoz, szívproblémákhoz és más komoly egészségügyi szövődményekhez vezethet.

Előre csomagolt gyorsételek

A következő kategória a csomagolt ételek. Nem csak a valószínűsíthető transzzsír tartalmuk, hanem a magas fehérliszt és cukor tartalmuk miatt is kerülendő élelmiszerek. Összegezve, a legtöbb előre csomagolt étel nem kínál semmilyen tápanyagot, és csak a narancsbőr megjelenését segíti. Ha megnézed a legtöbb narancsbőrben szenvedő embert megláthatod, hogy étrendjük nagy része ezekből az ételekből áll, így aztán tisztán látható, milyen mértékben járultak hozzá a problémához. Ha meg akarsz szabadulni a narancsbőrtől, ne a kényelmet tartsd szem előtt!

Cukros üdítőitalok

Végül a kerülendő ételek listáján az utolsó kategória az olyan cukros üdítőitalok, mint a kóla, gyümölcslé, gyümölcsös frissítők és ínyenc kávé. Ha színtiszta cukrot eszel, olyat, ami ezekben az üdítőkben megtalálható, hirtelen növekedést fogsz tapasztalni véred glükóz szintjében, ami jelentős inzulin felszabaduláshoz fog vezetni a szervezetedben. Ahogy az inzulin beáramlik a véráramodba, gyorsan eltávolít minden felesleges glükózt a vérből, és mindet a zsírszövetekbe szállítja. Képzelheted, hogy ez mennyire nem ideális. És ne hidd azt, hogy ha diétás kólát iszol, azzal kiküszöbölted a problémát. A cukormentes kóla akár még rosszabb is lehet a benne található mesterséges édesítők és adalékanyagok miatt

Mit érdemes tudnod az élelmiszerek kombinálásáról és az időzítésről?

Amennyire fontos tényező a megfelelő ételek kiválasztása, legalább annyira fontos, hogy ezeket az ételeket milyen párosításban fogyasztod. Ha az ételeket nem a megfelelő kombinációban fogyasztasz el, növeled a zsír elraktározódásának és a narancsbőr kialakulásának kockázatát. A legfontosabb dolog, amit észben kell tartanod, hogy sose egyél egy étkezés keretén belül szénhidrátokat és zsírokat fehérjék hozzáadása nélkül.
Ez azért meghatározó fontosságú, mert a szénhidrát fogyasztás a vér glükóz szintjének emelkedésével jár, ami pedig inzulin kibocsátással.
Ahogyan az inzulint kibocsátja a szervezeted, tested egyből a raktározásra fog átállni, és amennyiben a véráramodban megtalálható a zsír, jó eséllyel ez a zsír is elszállításra kerül a jelenlévő glükózzal együtt.
Ahhoz, hogy vékony maradj és megelőzd a zsírosodást, olyankor kell zsírokat fogyasztanod, amikor az inzulin szinted nagyon stabil, következésképpen fehérjékkel és zöldségekkel együtt fogyaszd őket, mivel ezek minimális hatással vannak a vércukorra.

A fehérje és szénhidrát alapú ételeket leginkább olyankor érdemes fogyasztanod, mielőtt valamilyen fizikai aktivitást végeznél, mivel ekkor van testednek leginkább szüksége a szénhidrátok által nyújtott energiára, így ilyenkor a legcsekélyebb az esélye a felesleges zsírként történő elraktározódásuknak. A fehérje és zsír alapú ételeket tartogasd a nap későbbi részére! Sokkal jobb eredményekre számíthatsz, ha betartod a megfelelő étkezési időzítést, mivel a napi többszöri étkezés csökkenti az éhség érzetét és alacsonyabban tartja vércukorszintet, ezáltal minimalizálhatod a zsír felszedésének kockázatát.

Az étkezéseid időzítésé és összetétele valahogy így kell, hogy kinézzen:

  • Reggeli: Fehérje + Szénhidrát + zöldség/gyümölcs
  • Tízórai: Fehérje + Gyümölcs/szénhidrát
  • Ebéd: Fehérje + Szénhidrát + Zöldség
  • Uzsonna: Fehérje + Zsír + Zöldség
  • Vacsora: Fehérje + Zsír + Zöldség
  • Lefekvés előtt: Fehérje + Zsír

Ezzel biztosítod, hogy a nap folyamán mindig az ideális tápanyagokat a megfelelő egyensúlyban juttatod el a tested számára, így garantálva a maximális energiát és a zsírégetés fokozását.

Ne feledd a nyiroktisztító italok fogyasztását!

Nyirokrendszered olyan edénykék összekötője, amik folyadékot szállítanak a testedben. Feladatuk, hogy a közbenső folyadékot eltávolítsa a szövetekből, hogy a tápanyagokat és zsírsavakat elszállítsa az emésztőrendszerből és eljuttassa a fehér vérsejteket a nyirokcsomókhoz, és segítsen fenntartani egy erős immunrendszert. Ez a tisztítókúra három különböző lépésből áll majd.

Első lépésben keverj össze egy citrom levét 250 ml vízzel, és ez legyen az első dolog, amit reggel elfogyasztasz. A citrom stimulálja a bél izmait, ami pedig segít kilökni szervezetedből a toxinokat és kitisztítani a nyirokcsomóidat.

Második lépéskéntkortyolgass minden nap vízzel hígított vörös áfonyalevet. Minden reggel keverd össze 240 ml áfonya levét 7 csésze vízzel, majd a kapott keveréket kortyolgasd el a nap folyamán. Ez nemcsak, hogy segít felszabadítani a májban és a nyirokrendszerben csapdába esett zsírt, de hidratáltan is tart a nap folyamán.

Végül a harmadik ital, amit el kell fogyasztanod a tisztítókúra keretein belül, 1 evőkanál őrölt lenmag összekeverve a második lépésben bemutatott áfonyás vízzel. Keverj össze két 240 ml-es pohár áfonyás vizet egy-egy evőkanál őrölt lenmaggal, és idd meg ezt is reggel, a másikat pedig este  lefekvés előtt.

Ez a megoldás segít felgyorsítani  a zsírégetés folyamatát. Csináld a kávés tekercselést is! Sikereket és kitartást kívánok a programhoz!

László Irén