Pilates – a tökéletes alakért

Pilates

Joseph Pilates 1930-ban kezdte nyilvánosan oktatni módszerét, melyet eredetileg az első világháborúban sérült katonák talpra-állítására fejlesztett ki, mint gyógytornász. Módszere lényegét a speciálisan felépített gyakorlat-sorozatok adják, melyek az egész izomzat egyenletes és harmonikus erősítését, illetve a tudatos mozgáskultúra, egyfajta testtudat kialakítását célozzák.

A Pilates technika egykor a hollywoodi sztárok titkos edzésmódszere volt. Ma is számos híresség e módszer segítségével őrzi meg fiatalos erőnlétét és alakját (Madonna, Julia Roberts, Jennifer Aniston, Keanu Reeves,…).

Nemcsak a fitnesztermek népszerű edzésmódszere lett, hanem a műtét, vagy sérülés utáni rehabilitáció fontos részévé is vált. .

A Pilates célja egy sportos, vékony testalkat elérése, hosszú, szálkás izomzat kidolgozása, valamint a szép tartás és a tudatos mozgás elsajátítása megfelelő összpontosítás és figyelem mellett mindkét nem számára.

A gyakorlatok főként a mély hasizom és a hátizom megerősítésére, stabilizálására, az erős és karcsú végtagok kialakítására koncentrálnak. A vázizomzat megerősítése során a gerinc, a csípő és a vállízület mozgékonyabbá válik. Az izomzat esztétikus kidolgozottságát az edzés során harmonikusan váltakozó erősítő nyújtó gyakorlatokkal érjük el. A több mint 500 gyakorlat mindegyike megdolgoztatja a has, hát, csípő és fenékizomzatot. A koncentrált mozgáskoordináció és a tudatos légzés testi lelki felfrissülést hoz hétköznapjainkba

Az erős és ruganyos törzsizmok képesek minden oldalról megtámasztani a gerincoszlopot, ily módon tehermentesítve azt. Így végre megszabadulhatunk a hátfájástól, melynek egyik leggyakoribb kiváltó oka az elgyengült tartóizomzat!

Jobbá válik testtartásunk és izmaink újból szimmetrikusan kezdenek működni ( a “kezesség” miatt ugyanis minden embernek erősebb az egyik oldala. Csak figyeld meg Magad! Ha jobb kezes vagy, általában mindent azon az oldalon csinálsz.) A Pilates gyakorlatok segítségével megszűnnek a beidegződött rossz mozgásminták, melyek végsősoron az izomrendszer egyensúlyának megbomlásához, hosszú távon tartáshibákhoz és mozgásszervi panaszokhoz vezetnek.

„Csak annyi idősek vagyunk, amennyi a gerincoszlopunk! ” – Pilates

Így lehet 60 évesen is ruganyos, fiatalos testünk, ha karbantartjuk a gerincünket, és élhetünk 30 évesen is merev izületeink fogságában, mint egy mozdíthatatlan “betontömb” Próbáljuk csak ki!

Le tudunk hajolni előre úgy, hogy a tenyerünk a talajon legyen, miközben térdünk nyújtva marad? Pilatesszel gerincoszlopunk fiatal és rugalmas maradhat.

Kíméli az ízületeket, így a gyakorlatokat idősebb korosztály végezheti. A módszer alkalmas arra, hogy a fájdalmas ízületeket kímélje, edzésben tartsa a sérülésből felépülőket.

Mi a különbség a Pilates és a Jóga között?

Mindkét mozgásrendszer lényege a tudatos testhasználat kifejlesztése. Mindegyik nagy hangsúlyt fektet a mély, koncentrált légzéssel összekapcsolt, főként nyújtó gyakorlatokra. Amíg a jógában a mozdulatok célja bizonyos speciális pózokban való megmaradás, addig a Pilates tudatosan az anatómiára épülő mozdulataival dinamikus átmenetet valósit meg a speciális rendszerben felépített mozdulatok között. Haladó szinten a Pilates kardió edzésre, állóképesség javítására is alkalmas.

Egy Pilates óra szép! A mozdulatok lágyak, áramlóak és kecsesek, ám ahhoz hogy ez kívülről is ilyennek látszódjék, belülről hihetetlen koncentráció és kontroll szükséges, de ezt Te is meg tudod szerezni!

Joseph Hubertus Pilates

Joseph Hubertus Pilates, 1965-ben, 86 évesen

“Hiszek a módszeremben! Soha nem volt szükségem gyógyszerekre. A sérülések mindig elkerültek. Az egész világon mindenkinek végezni kellene a gyakorlataimat! Kiegyensúlyozottak és fittek lehetnek!”

 

Kinek ajánlom?

“Az egész világon mindenkinek végezni kellene a gyakorlataimat. Kiegyensúlyozottak és fittek lehetnének.” – Joseph Pilates, 1965.

  • átlagembereknek, akiknek a sok munka miatt kevés idejük van mozgásra
  • azoknak, akiknek krónikus hátfájdalmaik vannak
  • akiknek stresszel teliek a napjaik
  • nőknek, akik szép, harmónikus alakot szeretnének
  • férfiaknak, akik arányos, szálkás izomzatra vágynak
  • idősebbeknek, akik energiát szeretnének nyerni, és izomzatukat szeretnék erősíteni
  • nőknek terhesség előtt, akik szeretnének felkészülni a terhességre és szülésre
  • szülés után levőknek, akik újra szeretnének formába jönni
  • élsportolóknak, táncosoknak, akik sérülésükből fel akarnak épülni, vagy rendszeres Pilates edzéssel sérüléseiket meg akarják előzni
  • művészeknek (színészek, zenészek, énekesek, mint például Jennifer Aniston, Julia Roberts, Kenau Reeves, Liv Tyler, Melanie Griffith, Madonna, Hugh Grant), akiknek munkájukhoz, karrierjükhöz fontos a jó külső, megjelenés és tartás.